ناک اوت درام کمپرسور

اندازه‌گیری سطح در ناک اوت درام کمپرسور | Compressor Knockout Drum

چالش

جداسازی سیال مایع-بخار که در یک ناک اوت درام کمپرسور رخ می دهد، ضایعات یا جریان خنک کننده را از بخارات فرآیند و کمپرسورها را از آب محافظت می کند. یکی از چالش‌های مهم مهندسین در این کاربرد، حفظ اندازه‌گیری دقیق سطح در میان تغییرات ویژگی های سیال است. وقتی سیال هیدروکربن یا آب است، خواص آن ها می‌تواند دائماً تغییر کند و باعث ناپایداری در سیال شود. این نوسانات می‌تواند ناشی از تغییرات دما یا حجم بالای بخار درون مخزن باشد. اطمینان از نظارت سطح قابل اعتماد برای جلوگیری از انتقال آب به کمپرسور، که می تواند منجر به خرابی پرهزینه و آسیب احتمالی تجهیزات شود، بسیار مهم است. مهندسان باید استراتژی هایی را برای کاهش تأثیر تغییر خواص سیال بر دقت اندازه گیری سطح، طراحی و از عملکرد روان سیستم بدون به خطر انداختن ایمنی یا کارایی اطمینان حاصل کنند.

اندازه گیری سطح ناک اوت درام
فرایند جداسازی سیال مایع-بخار

اطلاعات فرآیند

محل اندازه‌گیری

مخزن

محدوده فشار فرآیند

۳+ تا ۱۰+ بار

سیال

هیدروکربن یا آب

محدوده دمای فرآیند

۶۰+ تا ۱۲۰+ درجه سانتی گراد

چالش های فرآيند

تغییرات ویژگی‌های سیال

ناک اوت درام کمپرسور

راه‌حل مناسب

برای پرداختن به چالش حفظ اندازه‌گیری دقیق سطح در محیط داینامیک ناک اوت درام کمپرسور، استفاده از یک تجهیز دقیق، مقاوم و قابل اعتماد که برای تحمل شرایط مختلف طراحی شده باشد، ضروری است. با دمای فرآیند از ۶۰+ تا ۱۲۰+ درجه سانتی‌گراد، و فشارهای ۳+ تا ۱۰+ بار، همراه با پتانسیل تغییر خواص سیال، یک راه‌حل همه کاره بسیار مهم است. برای اندازه‌گیری سطح مخزن ناک اوت درام کمپرسور، به دلیل بسته‌بودن مخزن و وجود بخار در بالای مایع،  پیشنهاد ما استفاده از “ترانسمیتر فشار تفاضلی” یا همان، “ترانسمیتر فشار DP” است که پورت HP آن به بخش فشار بالای مخزن ( پایین مخزن – جایی که مایع حضور دارد) و پورت LP آن به بخش فشار پایین مخزن متصل می‌شود (بالای مخزن – جایی که بخار حضور دارد).
ترانسمیتر های اختلاف فشاری که در ذیل به شما پیشنهاد می‌کنیم، برای استفاده در چنین شرایط سختی طراحی شده‌اند و عملکرد و دوام استثنایی را ارائه می دهند. مقاومت شیمیایی بالای متریال وتد پارت آنان، طول عمر ترانسمیتر فشار DP را تضمین می کند و هزینه های تعمیر و نگهداری را کاهش می دهد و آن را به یک انتخاب مقرون به صرفه برای سطح سنجی مخزن شما تبدیل می کند. با نصب و کالیبراسیون صحیح این ترانسمیتر های فشار تفاضلی، از اندازه گیری سطح قابل اعتماد و دقیق علیرغم چالش های ناشی از تغییر ویژگی های سیال، اطمینان حاصل کنید.

روش مطمئن
مقرون به صرفه
نصب و پیکربندی آسان

روش های دیگر اندازه‌گیری سطح

صرف نظر از ترانسمیتر های اختلاف فشار، روش های دیگری نیز برای سطح سنجی مخازن وجود دارند که بسته به شرایط، می‌توانند از هزینه کمتری یا دقت بالاتری برخوردار باشند.

یکی از این روش ها، استفاده از لول ترانسمیتر هیدرواستاتیک ← است که در مایع درون مخزن غوطه ور می‌شود و فشار ستون مایع بالای سر خود را اندازه‌گیری می‌کند. نکته قابل توجه در این روش،‌ استفاده همزمان از یک ترانسمیتر فشار ← نیز می‌باشد که فشار هوا/بخار بالای مایع درون مخزن را به دلیل بسته بودن درب مخزن، اندازه‌گیری کند. این روش، به نوعی اندازه‌گیری اختلاف فشار محسوب شده و شما را قادر می‌سازد تا سطح مایع را بسنجید.

محصولات پیشنهادی

ترانسمیتر اختلاف فشار pt230 از برند ziasiot

ترانسمیتر فشار تفاضلی زیاس سری PT230 با یک هسته اندازه‌گیری دیفیوز سیلیکون که در یک ساختار فولاد ضد زنگ بادوام قرار گرفته است، برای اندازه‌گیری اختلاف فشار سیالات مایع و گازی طراحی شده است. طراحی جمع و جور آن مناسب فضاهای محدود است. با محدوده اندازه‌گیری گسترده و عملکرد دقیق، اندازه‌گیری دقیق را برای گازها و مایعات مختلف ارائه می‌دهد. کاربردها از اندازه‌گیری فشار مایع و گاز گرفته تا نظارت بر جریان در صنایعی مانند نفت و گاز، مواد شیمیایی، نیرو، آب و غیره را شامل می‌شود.

ترانسمیتر اختلاف فشار HL 3151D از برند Ziasiot

ترانسمیتر اختلاف فشار هوشمند Ziasiot سری HL 3151D از کمپانی زیاسیوت، دارای فناوری حسگر سیلیکونی پیشرفته با دقت قابل توجه ۰.۰۷۵± FS%  است. با خروجی سیگنال ۲۰ – ۴ میلی‌آمپر و پروتکل ارتباطی HART، در اندازه‌گیری فشار، فشار دیفرانسیل (DP) و سطح سنجی مایعات در محیط‌های صنعتی مختلف کاربرد دارد.

نقاط اسپن و صفر آن قابل تنظیم است و همراه با نسبت ترن داون ۱۰۰:۱، سازگاری با شرایط مختلف را تضمین می‌کند.

ترانسمیتر اختلاف فشار HL 3151LT از برند Ziasiot

ترانسمیتر فشار DP سری HL 3151LT از برند Ziasiot، مجهز به فناوری حسگر سیلیکونی، با دقت قابل توجه ۰.۰۷۵± FS%، خروجی سیگنال ۲۰ – ۴ میلی‌آمپر، همراه با پروتکل HART، اندازه‌گیری دقیق فشار گیج، فشار تفاضلی و سطح مایع را در فرآیندهای مختلف صنعتی تضمین می‌کند.

این سری با نقاط اسپن و صفر قابل تنظیم، نسبت ترن داون گسترده ۱۰۰:۱ را ارائه می‌دهد. ساخته شده از متریال بادوام از جمله فولاد ضد زنگ 316L، برای کاربردهای مختلف، از میادین نفتی گرفته تا تولید مواد غذایی، سازگار است.

ترانسمیتر اختلاف فشار PT124B-3503 از برند ZHYQ

ترانسمیتر اختلاف فشار Rosemount 3051S Coplanar با فناوری Coplanar طراحی شده است و راه‌حلی بی نظیر برای اندازه‌گیری فشار، جریان و سطح است. این پلتفرم مقیاس‌پذیر، که در پروتکل‌های ارتباطی سیمی و WirelessHART® موجود است، به طور یکپارچه با منیفولدها و انواع آب‌بندی ادغام می‌شود و عملکرد را برای اندازه‌گیری دقیق فشار تفاضلی، گیج و مطلق بهینه می‌کند. با پلتفرم SuperModule™، این ترانسمیتر در برابر فشار بیش از حد و اثرات فشار خط مقاومت می‌کند تا عملکرد بی نظیری را حفظ کند.

ترانسمیتر اختلاف فشار PT124B-3503 از برند ZHYQ

ترانسمیتر فشار تفاضلی Rosemount 2051 Coplanar استاندارد صنعتی و پیشرو در صنعت برای اندازه‌گیری فشار تفاضلی و گیج است. این ترانسمیتر دارای گواهی ایمنی و دارای یک رابط کاربری با منوهای آسان برای پیکربندی داخلی است که به شما امکان می‌دهد به راحتی دستگاه را راه‌اندازی کنید. این دستگاه با فناوری اختراعی کوپلنار (coplanar) ثبت شده‌است، انعطاف‌پذیری در نصب را برای راه حل‌های اندازه‌گیری جریان یا اندازه‌گیری سطح به صورت یکپارچه ارائه می‌دهد. با فناوری WirelessHART®، می‌توانید نقاط اندازه‌گیری را به سرعت اضافه کنید، حتی از راه دور و مناطقی با دسترسی سخت.

پیمایش به بالا